ژنو-چای

لذت دوبار گزیده شدن!

ژنو-چای

لذت دوبار گزیده شدن!

ژنو-چای

«آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود»
لزوم این عقل حافظه است ...
حافظه تاریخی

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

۴۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
فروردين

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در نشستی با عنوان “مذاکرات باید ظریف باشد” که به همت انجمن اسلامی دانشکده علوم پایه دانشگاه شاهد در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه برای انجام کار فنی در کشور نیازمند امکان‌سنجی هستیم، اظهار داشت: در بحث هسته‌ای نیز نیازمند امکان‌سنجی و اینکه انرژی هسته‌ای را بر مبنای نیاز کشور راه‌اندازی کنیم، هستیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به صنعت هسته‌ای از اوایل دهه ۵۰ در ایران مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: رژیم گذشته با نگاه به ذخایر نفتی کشور به دنبال توسعه انرژی هسته‌ای بود به طوری که به دنبال راه‌اندازی دو راکتور ۹۰۰ مگاواتی در اهواز و آبادان و دو رآکتور ۱۲۰۰ مگاواتی در بوشهر بود و برای ۶ رآکتور در بوشهر جایابی صورت گرفته بود

رئیس سابق انرژی اتمی بیان کرد: اما دیدیم با تغییر رژیم، دیدگاهای کشورها نسبت به دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای تغییر می‌کند و اینکه چطور می‌شود با تغییر یک رژیم نیاز کشور هم به انرژی تغییر می‌یابد از جمله مسائلی است که باید از طرف‌های مذاکره کننده ایرانی سوال کرد.

۲۸
فروردين

موسسه علم و امنیت بین‌الملل که در سال‌های گذشته نقشی گسترده در فضاسازی علیه ایران داشته و گزارش‌‌های آن همواره یکی از مبانی تصمیم‌گیری در 1+5 بوده، در تازه‌ترین گزارش خود به آمریکا توصیه کرده است که خواسته‌های تازه‌ای در مذاکرات مطرح کند.

۲۸
فروردين

نامه تشکر به وزیر امور خارجه ننوشتیم/ دغدغه‌های ما نسبت به مذاکرات همان دغدغه‌های مقام معظم رهبری است

پدر شهید احمدی روشن با بیان اینکه موضع ما نسبت به مذاکرات هسته‌ای همان مواضع مقام معظم رهبری است، گفت: ما در خصوص مذاکرات هسته‌ای نامه تشکر به وزیر امور خارجه ننوشتیم.

۲۷
فروردين

صالحی به حاشیه رفت/فردو جای تحقیقات نیست/توافقنامه ژنو فاجعه بود/آژانس ابزار دست غرب است/با بیانیه لوزان مخالم

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه آ‌‌ژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ابزار دست غرب است، گفت: اگر اراده سیاسی آژانس مجرم بودن ایران باشد هیچ توافقی به درد نمی‌خورد.

۲۷
فروردين

این است توحش! این است تروریسم! شورای امنیت از مردم یک کشور غذا را میگیرد.

ذخایر غذایی یمن رو به پایان است/نا امنی غذایی 11 میلیون نفر یمنی


۲۴
فروردين

سخنگوی قوه قضائیه گفت: چنانچه ادعاهای آقای هاشمی بدون استناد باشد می‌تواند در زمره تهمت و تشویش اذهان عمومی قرار بگیرد پس توصیه می‌کنم افراد اگر مطلبی مستند دارند، ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در هفتاد و هفتمین نشست خبری خود اظهار کرد:‌ قوه قضاییه در برخورد با سوداگران مرگ، قاچاقچیان مواد مخدر، اراذل و اشرار که به هر شکل امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داد‌ه‌اند برخورد خواهد کرد.

اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در رابطه با اظهارات اخیر رئیس تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ظلم به زندانیان و انجام رفتار خشن در زندان‌های کشور گفت: چنانچه این ادعا بدون استناد باشد می‌تواند در زمره تهمت و تشویش اذهان عمومی قرار بگیرد پس توصیه می‌کنم افراد اگر مطلبی مستند دارند ارائه دهند تا در این صورت موضوع دنبال شده و اگر ظلمی صورت گرفته باشد حق فرد استیفا شود و با مرتکبین برخورد صورت گیرد.

وی افزود: لیکن در این موضوع بیان این مسئله به شکل کاملاً کلی خلاف است و صحیح نیست.

۲۴
فروردين
۲۳
فروردين

پشت پرده اقدام جنایت آمیز در فرودگاه جده عربستان

موضع نگرفتن قاطع مقامات جمهوری اسلامی چه عواقبی را در پی دارد؟

هدف استکبار از این اقدام چه بود؟


گزیده ای از صحبت های مهم رائفی پور در رابطه با حادثه فرودگاه جده:

۲۳
فروردين

مشاور ارشد رئیس‌جمهور درباره توافق لوزان و مخالفت منتقدان با آن به ندای ایرانیان سخنانی گفته که در نوع خود جالب است و نشان می‌دهد که ظاهراً براساس یک تقسیم کار قرار است به منتقدان حمله شود حتی بدون آنکه بدانند آنها چه می‌گویند!

درحالی که مهمترین اعتراض منتقدان به توافق لوزان، عدم لغو کامل و یکجای تحریم‌ها بود و همگان خواستار لغو یکباره تحریم‌ها در برابر امتیازات عجیب داده شده بودند، اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور و رئیس مناطق آزاد در سخنانی، نگرانی منتقدان را به خاطر کوتاه شدن دستشان از سوءاستفاده دانست! وی گفت: «برداشتن تحریم یعنی کوتاه شدن دست قاچاق و اختلاس از اقتصاد و بازار ایران، این‌ها ناراحت‌اند که نمی‌توانند سوءاستفاده کنند و بخورند. راه خوردن و سوء‌استفاده‌شان بسته شده است. صدایشان از جای دیگری بلند می‌شود

وی این سخنان را درحالی می‌گوید که اصلاح‌طلبان همسو با وی به برداشته شدن مرحله‌ای تحریم‌ها رضایت کامل دارند و به عنوان نمونه، مرعشی از اعضاء موسس حزب کارگزاران پیش از این برداشته شدن مرحله‌ای تحریم‌ها را بلااشکال دانسته بود! بنابراین باید پرسید چه کسی اصرار به لغو یکباره تحریم‌ها دارد؟! شما یا منتقدان؟! و چه کسی با وادادگی از عدم لغو یکباره تحریم‌ها استقبال می‌کند؟ شما یا منتقدان؟! اگر به قول شما منتقدان از عدم توافق هسته ای و برداشته نشدن تحریم ها سود میبرند پس چرا خواستار لغو تحریم ها به صورت یک جا هستند ولی شما با لغو تحریم ها به صورت مرحله ای آن هم به مدت خیلی طولانی (که مطمئن باشید تا وقتی هستید میتوانید از برنداشته شدن تحریم ها سود ببرید) موافق هستید؟!

 
ترکان در بخش دیگری از سخنانش می‌کوشد مسئله ملی و تاریخی کشورمان در بحث هسته‌ای را به یک منازعه پوچ جناحی- آنگونه که خود همه چیز را می‌بیند- تقلیل دهد و می‌گوید: بیشتر اظهارنظرها از سوی فعالین سیاسی جناحی، شخصی و برای به دست آوردن امتیاز است! 

و ایشان مردم و خواسته هایشان را در هیچ کجای این جریان نمیبیند چون با توجه به اظهارات گذشته مردم کم سوادند و نمی فهمند!

۲۲
فروردين

سید محمود نبویان (نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس) در این جلسه به نقد توافقاتی که در لوزان سوئیس انجام گرفت پرداخته است.

خط به خط با لوزان / دانلود فیلم نقد توافق لوزان توسط دکتر نبویان