ژنو-چای

لذت دوبار گزیده شدن!

ژنو-چای

لذت دوبار گزیده شدن!

ژنو-چای

«آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود»
لزوم این عقل حافظه است ...
حافظه تاریخی

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

۳۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۹
ارديبهشت

از اردیبهشت ۹۲ که آقای روحانی گفت آمریکا کدخداست و بستن با کدخدا راحت‌تر است، دو سال می‌گذرد. او در این دو سال حتما باتجربه‌تر شده است. شاهد این ادعا سخن رئیس‌جمهور در روز مبعث خطاب به برخی شیوخ عرب بود مبنی بر اینکه «به کمپ پیامبر(ص) و قرآن پناه ببرید، به سوی کمپ دیوید نروید. کمپ اسلام و پیامبر می‌تواند منجی شما باشد». این سخن به آن کلام حکیمانه مقتدای انقلاب نزدیک است که دو هفته پیش در جمع کارگران فرمودند «کلید حل مشکلات اقتصادی در نیویورک و لوزان و ژنو نیست، در داخل است.»

۲۸
ارديبهشت

مستند « شطرنج با گرگها » قسمت دوم از مجموعه « سالهای هسته ای » . پس از مستند از هیروشیما تا لوزان قسمت دوم مجموعه مستند سالهای هسته ای با نام « شطرنج با گرگها » پخش شد. این مستند تازه ترین اثر گروه تلویزیونی برنامه ثریاست که به ماجرای این روزهای سرنوشت ساز کشور اختصاص دارد.

۲۸
ارديبهشت

فیلم مستند از هیروشیما تا لوزان، تلاش می کند نگاهی دقیق به موفقیت های به دست آمده در گفت و گوهای هسته ای ایران با گروه ۱+۵ ، به ویژه در نشست لوزان سوئیس بیندازد و از سویی به جنایات آمریکا و تعهد شکنی های بین المللی ایالات متحده در طول تاریخ بپردازد. فیلم مستند از هیروشیما تا لوزان، اولین قسمت از مجموعه مستندهای پنج گانه هسته ای برنامه ثریا با نام «سال های هسته ای» است.

۲۸
ارديبهشت

لبخند «دیپلماسی لبخند» به بی‌‌نظیرترین و غیر قانونی‌ترین بازرسی‌ها


ملت ایران با نگاه خوشبینانه به مذاکره‌کنندگان خود، امیدوار است که اظهارات عراقچی، یک اشتباه فردی ناشی از خستگی و کار سنگین بوده و موضع دولت یازدهم در این خصوص «لابد، ان شاء‌الله» آن چیزی نباشد که از زبان او مطرح شد.

 

۲۴
ارديبهشت

صادق زیباکلام در طی این یادداشت همانطور که در ادامه میتوانید مشاهده کنید تمام آرمان های دموکراسی خواهی اش را زیر پا میگذارد و نشان میدهد که در ظاهر فریاد دموکراسی طلبی سر میدهد ولی در عمل به رئیس جمهور توصیه دیکتاتوری میدهد و صرفاً بخاطر انتصاب های وزیر کشور که از داخل اصلاح طلبان نبوده، به رئیس جمهور توصیه میکند اگر وزیر کشور را تغییر ندهد مجلس آینده را از دست خواهد داد! آقای زیباکلام این رفتار با دموکراسی ای که خود آنرا فریاد میزنید تناقض دارد.

ما هم از اسلام آمریکایی و هم از دموکراسی آمریکایی متنفریم. این رفتار شما مصداق دموکراسی آمریکایی است آقای زیباکلام.

۲۴
ارديبهشت

استاد دانشگاه تهران گفت: چه کسی می‌تواند تضمین کند اگر کل تاسیسات هسته‌ای ما برداشت شود، تحریم‌ها لغو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سعید زیباکلام چهارشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در محل تالار خیام این دانشگاه با اشاره به مذاکرات لوزان سوئیس اظهار داشت: در زمینه مذاکرات هسته‌ای در سه مسئله اینکه عاقبت‌الامر ما چه می‌شود، لغو تحریم‌ها و قطع‌نامه شورای امنیت مباحث زیادی داریم.

۱۹
ارديبهشت

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «عادل الجبیر»  همتای عربستانی‌اش در نشست خبری در ریاض شرکت کردند. عادل الجبیر، وزیر جدید خارجه عربستان و سفیر سابق این کشور در واشنگتن  در سخنانی در این نشست خبری ضمن ادعای مداخله ایران در تحولات منطقه اعلام کرد با جان کری درباره مداخله ایران بحث و گفت‌و‌گو کردیم. به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر خارجه عربستان ادعا کرد: ایران نباید نقشی در یمن داشته باشد. ایران نقش منفی در این کشور داشته و از نظر مالی، تسلیحاتی و ایدئولوژیک از حوثی‌ها حمایت کرده است. ایران برای ارسال تسلیحات به یمن تلاش کرد، اما ما توانستیم مانع فرود هواپیمای ایرانی در یمن شویم. ایران همچنین کشتی‌های حامل سلاح را برای حوثی‌ها ارسال کرده بود. همچنین وزیر خارجه آمریکا هم در بخشی از سخنان خود در این نشست خبری گفت: ما بشدت نگران اقدامات ایران در منطقه هستیم.

۱۸
ارديبهشت

در بخشی از این بیانیه آمده است: " اگرچه نفس حضور میدانی آن هم با احترام کامل و صرف تهیّه چند دست نوشت با محتوای درخواست انتشار فکت شیت ایرانی هیچ عاقلی با تدبیری را تحریک به تقابل نمی کند اما باید دانست اگر همین حد از انتقاد نیز آقایان را عصبانی می کنند این حاصل همان رفتار امنیتی خودشان در دانشگاه هاست که اجازه اظهار نظر را از دانشجو گرفته اند."

۱۸
ارديبهشت

جواب تهدید «ادامه مذاکرات» نیست، تهدید است

ازنظر امام خامنه ای «یک ملت اگر نتواند از عظمت خود دفاع کند قطعاً توسری خواهد خورد!» و مصداق این توسری خوردن نیز «تن دادن به مذاکره زیر شبحِ تهدید» است.

 

۱۸
ارديبهشت

آلن ایر

کاربران فیسبوک واکنش تندی به اظهارات آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان کاخ سفید که با خبرگزاری فارس مصاحبه کرده و با صراحت از عربستان حمایت کرد نشان دادند.