ژنو-چای

لذت دوبار گزیده شدن!

ژنو-چای

لذت دوبار گزیده شدن!

ژنو-چای

«آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود»
لزوم این عقل حافظه است ...
حافظه تاریخی

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

سخنی کوتاه با مسئولان سازمان انرژی اتمی

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۴۴ ب.ظ

اکنون که نقل هر محفلی موضوع هسته‌ای است و فرجام برجام مورد توجه همه اقشار ملت، بد نیست که سازمان انرژی اتمی در رویکرد قطره چکانی اطلاع رسانی به رسانه‌ها تامل کرده و این موضوع را مدنظر قرار دهد که موضوع هسته‌ای موضوعی ملی است.

 


به گزارش خبرگزاری فارس، در این برهه حساس بعد از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و با توجه به ضرورت اطلاع رسانی دقیق درباره برنامه هسته‌ای و حساسیت اخبار این حوزه و با توجه به تأکیدات مکرر مسئولان سازمان انرژی اتمی مبنی بر انتشار اخبار دقیق از این حوزه، ولی متاسفانه آنگونه که باید و شاید سازمان مذکور درباره این مسائل مرتبط با منافع ملی و حساس همکاری لازم را با رسانه‌های گروهی انجام نمی‌دهد و به صورت سلیقه‌ای اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

 

در اینکه جناب آقای دکتر علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در طی سال‌های تصدی این سمت و همچنین در دورانی که عهده دار وزارت خارجه بودند همیشه تعاملی سازنده با رسانه‌ها داشتند و همواره در هر لحظه‌ای پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند، حتی در برهه‌ای که در بستر بیماری بودند، شکی نیست؛ ولی متاسفانه عملکرد برخی معاونت‌های این سازمان در ارائه اطلاعات برای تنویر افکار عمومی جای گلایه دارد.

 

در اینکه رسانه‌های همسو و وابسته به دولت در هر جای دنیا نسبت به رسانه‌های منتقد در دریافت اطلاعات از ارگان‌های دولتی ارجحیت دارند،تردیدی نیست؛ ولی اینکه تلاش رسانه‌های دیگر برای کسب اخبار با بی توجهی مسئولان یک سازمان روبرو شده و به صورت گزینشی عمل شود، قدری ناخوشایند به نظر می‌رسد.

 

همه ما حساسیت‌ها را درک می‌کنیم، ولی آیا وقت آن نرسیده که مسئولان سازمان انرژی اتمی دست از این برخوردهای سلیقه‌ای برداشته و حداقل تلاش کنند با دیگر رسانه‌ها نیز تعامل داشته باشند و به واسطه درج مطالبی در یک رسانه، آنها را گوشه گود قرار ندهند. مسئولان این سازمان باید بدانند هر رسانه‌ای مخاطب ویژه خود را دارد و گزینشی عمل کردن آنها باعث می‌شود که خیلی از مخاطبان به اطلاعات درست دسترسی نداشته باشند و تحت تاثیر القائات رسانه‌های معاند و غربی قرار گیرند.

 

رسانه‌های ایرانی که اخبار مذاکرات هسته‌ای را در طی دو سال گذشته پوشش می‌دادند همه خاطره یک ارتباط و تعامل سازنده را به یاد دارند و کسی دیگر به خاطر اینکه منتقد دولت است، در گوشه گود قرار نمی‌گرفت و همه دست به دست هم در راستای انتشار اخبار واقعی و دقیق از مذاکرات تلاش کردند.

 

حال که یکی از مهمترین مباحث این روزها و نقل هر محفلی موضوع هسته‌ای است و فرجام برجام مورد توجه همه اقشار ملت از کاسب و بازاری گرفته تا معلم مدرسه و ...؛ بد نیست که سازمان انرژی اتمی در رویکرد قطره چکانی در ارائه اطلاعات به رسانه‌ها تامل کرده و این موضوع را مدنظر قرار دهد که موضوع هسته‌ای موضوعی ملی است و همه مردم ایران حق دارند که در جریان آخرین تحولات در عرصه هسته‌ای باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی