ژنو-چای

لذت دوبار گزیده شدن!

ژنو-چای

لذت دوبار گزیده شدن!

ژنو-چای

«آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود»
لزوم این عقل حافظه است ...
حافظه تاریخی

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

در حالی که محمد هاشمی در ساعات اولیه پس از فاجعه منا، دولت سعودی را بی‌تقصیر می‌دانست و تاکید داشت که نباید درباره عربستان قضاوت کرد، ساعاتی پس از انتشار این گفتگو و تجدید نظر در اظهارات قبلی خود، به جای تصحیح موضع اولیه‌اش، مصاحبه با فارس را تکذیب کرد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، کمتر از یک ساعت پس از فاجعه اسفناک «منا»خبرگزاری فارس بنا بر وظیفه انسانی و حرفه‌ای خود تصمیم بر انجام سلسله گفتگوهایی با هدف بررسی ابعاد مختلف این حادثه و نحوه مدیریت مسئولان سعودی در این حادثه گرفت.

 

عمق فاجعه در همان ساعات اولیه مشخص بوده بطوریکه در همان مقطع، درگذشت حدود 350 نفر از حجاج مخابره شدو ما نیز با توجه به مسبوق به سابقه بودن حوادث ناگواری که در حج امسال و سالهای گذشته رخ داد، خارج از جناح بندی‌های سیاسی از کارشناسان خواستیم که نظرات خود را بگویند.

 

اکثر کارشناسان ضمن محکومیت رژیم آل سعود و درخواست «خلع ید» عربستان از مدیریت حج و پیگیری حقوقی حادثه  از لزوم تشکیل جلسه فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی و بررسی بی کفایتی این کشور گفتند. در همین راستا با محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفتگویی انجام شد و در حالی که تعداد کشته‌ها به بیش از 300 تن رسیده بود، وی آل‌سعود را از مقصر بودن در این فاجعه مبّرا کرد و گفت که نباید از اینجا برای دولت سعودی حکم صادر کرد و آن را قضاوت کرد.

 

علی رغم متفاوت بودن این موضع‌گیری هاشمی، اما خبرگزاری فارس با رعایت اصل امانت و بدون هیچ گونه دخل و تصرفی مصاحبه ایشان را منعکس شد.

 

پس از بازخورد منفی مصاحبه محمد هاشمی در فضای مجازی، ایشان تصمیم گرفت به جای تصحیح موضع‌ اولیه خود، در اقدامی کم‌هزینه تر، مصاحبه فارس را تقطیع و تحریف شده معرفی کند.

 

خبرگزاری فارس بنا بر رسالت خبری خود و علی رغم میل باطنی، وادار شد در برابر این تهمت و در دفاع از عملکرد رسانه‌ای خود فایل صوتی مصاحبه ایشان را منتشر کند هر چند که پسندیده تر این بود که آقای هاشمی که گویا از دفاع خود از آل سعود پشیمان گشته، با اصلاحیه‌ای به تصحیح اظهارات قبلی خود می پرداخت و هزینه حمایت ناپخته و عجولانه خود از دولت سعودی و تطهیر رژیم عربستان را ازخبرگزاری فارس پرداخت نمی‌کرد.

 

در پایان خاطرنشان می‌کنیم در کشاکش این واقعه تلخ و مصیبت بار که دنیای اسلام را عزادار کرد، قصد هیچ گروکشی سیاسی را نداشته و تنها راوی و امانتدار مواضع  افراد بوده‌ایم.

 

فایل صوتی اینجا قابل دریافت است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی